,
Her Unprivate Diary :: Eisyah99



heyy peeps!



Hello ! I am the owner of this blog .Faten Nur Aisyah. Harsh word are not allowed here ! If you like this blog please leave your footsteps here . If you don't like this blog just ignore it and press close . Understand ?!

cute silent reader
best view with google chrome
right-click disabled
credits: sha's daughter , AyemRawi
Kawan,Teman,Sahabat .
Saturday 23 March 2013 | 0 black mail

By the name of ALLAH .
Assalamualaikum . :) Holiday comes again ! Seronok kan ?! Yeah,sangat seronok dapat bermanja dengan rumah . But now, I really miss my friends . Sangat II merindui mereka . Mereka selalu buat aku gembira . Macam mane nie ?! Baru sehari cuti dah meroyan cari kawan . Act,duduk kat rumah . Aku takk de kawan . Agak bosan jugakk la . Since aku nie pon bole dikategorikan mulut bising jugakk . Tapi kalau aku takk rapat ngan someone tuh automatik mulut nye terus jadi *krikrik* . Takk tau nak cakap ape .

Sahabat is very important in our life . Without Sahabat we can't do something perfectly because hidup ini saling memerlukan . Ok,fine . BI aku takk la hebat mane . So,rojak la jawabnye . Hehe . Sahabat amat diperlukan dikala gembira,sedih and so on . Kita perlukan Sahabat untuk ceritakan tentang perasaan kita setiap hari,right ? Bohong la if korang kate korang takk perlukan Sahabat . Sebab aku dah pernah try untuk hidup satu hari tanpa bantuan Sahabat . Cuma SATU HARI sahaja . Dan ternyata sangat susah untuk meneruskan hari itu .

Bukan lah nak kate kita mesti mengharapkan bantuan orang lain . Tapi semua orang perlukan sokongan daripada orang yang dia sayang kan ? Dan salah satu orang yang kita sayang dalam hidup kita adalah Sahabat . Umi aku kate,Ukhuwah itu pasti akan gegar dengan Ujian . So,aku mohon kat sini . Tolong jangan abaikan Sahabat korang . Mereka juga manusia yang mempunyai perasaan . Jangan ingat dia waktu senang je . Kalau setiap masa ada dengan dia . Ingat ayat nie baik II . BIAR KITA YANG DITINGGALKAN,JANGAN KITA YANG MENINGGALKAN . Faham takk ?

Pastikan tiada istilah BESTFRIEND dalam hidup anda . Pastikan hanya ada istilah UKHUWAH FILLAH TILL JANNAH . Sebab apa ? Sebab,Bestfriend hanya terdiri daripada 2 orang sahaja manakala Ukhuwah Fillah Till Jannah meliputi semua dikalangan orang yang kita kenal . Jujur aku akui aku pernah ada bestfriend . Tapi apa jadi sekarang ? Seorang ke utara,seorang ke selatan . Manusia akan cepat jemu . Boleh jadi hari ini kita suka perangai bestie kita tuh . Dan boleh jadi esok lusa kita benci perangai bestie kita tuh .

Andainya Sahabat kita telah membuatkan kita bersedih . Janganlah marah dia . Setiap manusia tak akan pernah lari dari melakukan kesilapan . Mungkin Allah dah gerakkan hati dia untuk melukai hati kita . Bersabarlah,ada hikmah di sebalik yang terjadi . {Sesungguhnya,Allah itu bersama orang yang sabar dan solat} (Surah Al-Baqarah).

Kamu hamba Allah . Kamu khalifah Allah . Kamu temanku . Kamu Sahabatku . Kuatkan hati . Kuatkan semangat . Perjalanan kita sebagai hamba Allah masih jauh . Perbanyakkan lah bekalan untuk ke Akhirat . La tahzan . Ingatlah Allah sentiasa ada bersama kita,sayang . Allah itu dekat dengan kita . Be,strong,dear . Akhir kata,jaga diri,jaga iman,jaga hati . Wassalam .